Pro učitele

Hlavní stránka / Pro učitele

(23.10.2018)

Chůze, kolo, auto, vlak, autobus? (spotřebitelství pro I. stupeň)

23.10.2018
Cíl lekce: Žák ví, že každý způsob dopravy má své výhody i nevýhody a že některé způsoby dopravy mají těžké důsledky na naše zdraví, jiné poskytují něco zajímavého, co v ostatních nejde.

  |   sekce: Pro učitele

(8.8.2018)

Bez signálu ani ránu

8.8.2018
Cíl lekce: Žák ví, že současná doba je zcela závislá na technologiích. Ví, že nadměrná aktivita v jakékoli činnosti, včetně používání prostředků mobilní komunikace, přináší pro každého rizika, včetně nemoci – závislosti.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2018)

Co ta značka znamená?

4.8.2018
Cíl lekce: Žák ví, že existuje značení výrobků a služeb, které jsou v průběhu celého životního cyklu prokazatelně šetrnější k životnímu prostředí i ke zdraví spotřebitele. Jejich kvalita přitom zůstává na velmi vysoké úrovni.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2018)

Vím, co piju: Vodu z vodovodu nebo z PET láhve?

4.8.2018
Cíl lekce: Žák ví, že kohoutková pitná voda je, na rozdíl od balených vod, nepřetržitě kontrolována laboratoří, že hygienické požadavky na vodu jsou garantovány zákonem. Zná cenu kohoutkové a balené vody. Zná výhody i rizika konzumace balené i kohoutkové vody.

  |   sekce: Pro učitele

(4.8.2018)

Není rámus jako rámus

4.8.2018
Cíl lekce: Žák ví, že vysoká hladina hluku poškozuje sluch a že dlouhodobá expozice vysoké hladině hluku přináší vyšší riziko poškození zdraví a zvýšenou míru úmrtnosti.

  |   sekce: Pro učitele

(11.7.2018)

Nabídli Ti slevu „zadarmo“?

11.7.2018
Cíl lekce: Žák ví, že sleva není dárkem pro nakupujícího, ale marketingový nástroj vedoucí k vyššímu zisku obchodníka. Ví o existenci klamavé reklamy. Uvědomuje si svoje zákaznické preference a že se na ně obchodníci zaměřují.

  |   sekce: Pro učitele

(3.6.2018)

O utrácení a šetření

3.6.2018
Cíl lekce: Žák zná funkci a hodnotu peněz, zná konkrétní význam pojmů „sleva“, „výhodný nákup“ či „výprodej“ a umí ověřit, že obchodník je používá férově. Žák plánuje svoje výdaje a šetří.

  |   sekce: Pro učitele

(3.6.2018)

Co s plasty? aneb udržitelné spotřebitelství plastů

3.6.2018
Cíl metodiky: Žák ví, že plasty nadměrně zatěžují životní prostředí a že mají negativní vliv na organismy, vč. člověka.

  |   sekce: Pro učitele

(25.1.2018)

Supermarket

25.1.2018
Cíl lekce: Studenti si díky aktivitě prožijí pocit „vrhání se“ na zboží v nabídce, který je všem spotřebitelům vlastní. Budou mít možnost rozhodnout o tom, zda v simulaci nakupování jídla v supermarketu dají důraz na kvalitu, nebo na cenovou dostupnost. V závěru hry si budou moci vyplnit spotřebitelský test zaměřený na ověřování znalostí vážících se k problematice spotřebitelství různých potravin.

  |   sekce: Pro učitele

(20.1.2018)

Kam šlapeš?

20.1.2018
Cíl lekce: Žák chápe, že člověk svým chováním a spotřebou více či méně zatěžuje životní prostředí. Upřednostňuje takové vzorce chování, které jsou šetrnější.

  |   sekce: Pro učitele

(13.1.2018)

Obchod

13.1.2018
Cíl lekce: Aktivita podporuje rozvoj kritického myšlení, vědomí o ekologicky šetrných obalech a jejich značení, spotřebitelskou odpovědnost při běžné činnosti – nákupy.

  |   sekce: Pro učitele

(8.1.2018)

Voda základ života

8.1.2018
Cíl lekce: Žák zná spotřebu vody celé rodiny za týden. Zná postup výroby pitné vody a její dopravy ke spotřebiteli. Zná cenu vodného a stočného. Zná postupy vedoucí ke snížení osobní spotřeby pitné vody. Je si vědom nutnosti ochrany povrchových a podzemních zdrojů pitné vody.

  |   sekce: Pro učitele


Administraci zajišťuje redakční systém společnosti NETservis s.r.o.