Pro učitele
Hlavní stránka / Pro učitele
(23.10.2018)
Chůze, kolo, auto, vlak, autobus? (spotřebitelství pro I. stupeň)
23.10.2018Cíl lekce: Žák ví, že každý způsob dopravy má své výhody i nevýhody a že některé způsoby dopravy mají těžké důsledky na naše zdraví, jiné poskytují něco zajímavého, co v ostatních nejde.
| sekce: Pro učitele
(8.8.2018)
Bez signálu ani ránu
8.8.2018Cíl lekce: Žák ví, že současná doba je zcela závislá na technologiích. Ví, že nadměrná aktivita v jakékoli činnosti, včetně používání prostředků mobilní komunikace, přináší pro každého rizika, včetně nemoci – závislosti.
| sekce: Pro učitele
(4.8.2018)
Co ta značka znamená?
4.8.2018Cíl lekce: Žák ví, že existuje značení výrobků a služeb, které jsou v průběhu celého životního cyklu prokazatelně šetrnější k životnímu prostředí i ke zdraví spotřebitele. Jejich kvalita přitom zůstává na velmi vysoké úrovni.
| sekce: Pro učitele
(4.8.2018)
Vím, co piju: Vodu z vodovodu nebo z PET láhve?
4.8.2018Cíl lekce: Žák ví, že kohoutková pitná voda je, na rozdíl od balených vod, nepřetržitě kontrolována laboratoří, že hygienické požadavky na vodu jsou garantovány zákonem. Zná cenu kohoutkové a balené vody. Zná výhody i rizika konzumace balené i kohoutkové vody.
| sekce: Pro učitele
(4.8.2018)
Není rámus jako rámus
4.8.2018Cíl lekce: Žák ví, že vysoká hladina hluku poškozuje sluch a že dlouhodobá expozice vysoké hladině hluku přináší vyšší riziko poškození zdraví a zvýšenou míru úmrtnosti.
| sekce: Pro učitele
(11.7.2018)
Nabídli Ti slevu „zadarmo“?
11.7.2018Cíl lekce: Žák ví, že sleva není dárkem pro nakupujícího, ale marketingový nástroj vedoucí k vyššímu zisku obchodníka. Ví o existenci klamavé reklamy. Uvědomuje si svoje zákaznické preference a že se na ně obchodníci zaměřují.
| sekce: Pro učitele
(3.6.2018)
O utrácení a šetření
3.6.2018Cíl lekce: Žák zná funkci a hodnotu peněz, zná konkrétní význam pojmů „sleva“, „výhodný nákup“ či „výprodej“ a umí ověřit, že obchodník je používá férově. Žák plánuje svoje výdaje a šetří.
| sekce: Pro učitele
(3.6.2018)
Co s plasty? aneb udržitelné spotřebitelství plastů
3.6.2018Cíl metodiky: Žák ví, že plasty nadměrně zatěžují životní prostředí a že mají negativní vliv na organismy, vč. člověka.
| sekce: Pro učitele
(25.1.2018)
Supermarket
25.1.2018Cíl lekce: Studenti si díky aktivitě prožijí pocit „vrhání se“ na zboží v nabídce, který je všem spotřebitelům vlastní. Budou mít možnost rozhodnout o tom, zda v simulaci nakupování jídla v supermarketu dají důraz na kvalitu, nebo na cenovou dostupnost. V závěru hry si budou moci vyplnit spotřebitelský test zaměřený na ověřování znalostí vážících se k problematice spotřebitelství různých potravin.
| sekce: Pro učitele
(20.1.2018)
Kam šlapeš?
20.1.2018Cíl lekce: Žák chápe, že člověk svým chováním a spotřebou více či méně zatěžuje životní prostředí. Upřednostňuje takové vzorce chování, které jsou šetrnější.
| sekce: Pro učitele
(13.1.2018)
Obchod
13.1.2018Cíl lekce: Aktivita podporuje rozvoj kritického myšlení, vědomí o ekologicky šetrných obalech a jejich značení, spotřebitelskou odpovědnost při běžné činnosti – nákupy.
| sekce: Pro učitele
(8.1.2018)
Voda základ života
8.1.2018Cíl lekce: Žák zná spotřebu vody celé rodiny za týden. Zná postup výroby pitné vody a její dopravy ke spotřebiteli. Zná cenu vodného a stočného. Zná postupy vedoucí ke snížení osobní spotřeby pitné vody. Je si vědom nutnosti ochrany povrchových a podzemních zdrojů pitné vody.
| sekce: Pro učitele