Pro učitele
Hlavní stránka / Pro učitele
(25.12.2018)
Pitná voda pro všechny?
25.12.2018Cíl aktivity: Žák zná svoji spotřebu pitné vody na jeden den a ví, kolik korun tato voda stojí. Zná postup výroby pitné vody a její dopravy ke spotřebiteli. Je si vědom nutnosti ochrany povrchových a podzemních zdrojů pitné vody.
| sekce: Pro učitele
(12.12.2018)
V síti
12.12.2018Cíl lekce: Žák si je vědom, že nadměrným používáním sociálních sítí se ochuzuje o jiné aktivity ve volném čase a že jejich užívám se dobrovolně vystavuje jistým nebezpečím.
| sekce: Pro učitele
(4.12.2018)
Jedéééééém! Chrrrrchrrrrllll
4.12.2018Cíl lekce: Žák si je vědom, že většina dopravních prostředků a výroba elektřiny nespotřebovává jen paliva a že jejich neviditelný odpad má velké negativní zdravotní důsledky pro člověka.
| sekce: Pro učitele
(4.12.2018)
To zvládneš!
4.12.2018Spotřebitelská karetní hra pro zlepšení argumentace.
| sekce: Pro učitele
(2.12.2018)
Spamm a phishing
2.12.2018Cíl lekce:
Cílem lekce je, aby studenti rozpoznali finanční podvod, popsali, jak ho předvídat a jak se proti němu bránit, pokud se stanou jeho obětí.
| sekce: Pro učitele
(2.12.2018)
Historie a funkce peněz
2.12.2018Cíl lekce:
Cílem lekce je seznámit žáky s příčinami vzniku peněz, jejich dnešní podobou a vztahy mezi různými měnami. Žáci zároveň porozumí, proč je důležitý význam peněz – kromě toho, že slouží jako prostředek směny.
| sekce: Pro učitele
(2.12.2018)
Nakupování on-line
2.12.2018Cíl lekce:
Cílem lekce je, aby se studenti orientovali v internetových nabídkách a přistupovali k informacím podávaným na internetu kriticky. Studenti by po absolvování lekce měli znát práva i povinnosti, které se týkají internetového nákupu, mj. být schopni zrealizovat nákup na internetu i zformulovat text o odstoupení od smlouvy.
| sekce: Pro učitele
(2.12.2018)
Finance a plánování
2.12.2018Cíl lekce:
Každý člověk má nejrůznější životní cíle, přání a potřeby, avšak splnění těchto zpravidla nelze uskutečnit ze dne na den. Vyžadují totiž větší či menší finanční investice. Cílem lekce je studenty naučit podstatu finančního plánování a spoření, aby si svá přání mohli jednodušeji
| sekce: Pro učitele
(29.11.2018)
Hezky to vypadá, ale z čeho to je?
29.11.2018Žáci chápou, že při nakupování základních potravin je kromě ceny důležité sledovat i složení výrobku a že obrázky na obalu často nakupujícího mate. Žák získá návyk číst z obalů složení a neřídit se jenom cenou.
| sekce: Pro učitele
(22.11.2018)
Mediální manipulace
22.11.2018Cíl lekce: Cílem lekce je, aby si studenti dokázali ověřovat informace; uvědomili si, že informace v médiích mohou být nepodložené, zavádějící či nepravdivé; uměli rozlišit propagandu od kriticky zaměřeného sdělení. Vypěstovat u studentů kritický a analytický postoj k informacím v médiích.
| sekce: Pro učitele
(13.11.2018)
Co mi mobil dává a co bere? (Spotřebitelství pro I. stupeň)
13.11.2018Cíl lekce: Žák ví, dětství není jenom hra a zábava, ale i povinnost a odpovědnost k okolí. A každý to máme nastavené jinak.
| sekce: Pro učitele
(7.11.2018)
Konspirační teorie
7.11.2018Cíl lekce: Studenti se naučí odlišit empiricky ověřitelnou teorii či popis událostí od konspirační teorie; naučí se základně orientovat v hodnocení věrohodnosti informačních zdrojů šířících konspirační teorie a kriticky hodnotit argumenty tyto teorie obhajující i odmítající. Studenti si osvojují kritický a analytický postoj ke konspiračním teoriím.
| sekce: Pro učitele