Pro učitele
Hlavní stránka / Pro učitele
(26.10.2023)
Když se pletou dojmy s pojmy aneb Osm mýtů a faktů o domácí spotřebě energie
26.10.2023Cíl lekce: Žák ví, že spotřebu energie v domácnosti lze řídit, a to jen na základě faktů a nikoli dojmů. Umí rozeznat rádoby chytré a babské rady od skutečně efektivních a fyzikálně opodstatněných opatření.
| sekce: Pro učitele
(26.10.2023)
Když není peněz nazbyt (2) – energie doma
26.10.2023Cíl lekce: Žák ví, že základním způsobem, jak se každodenně vypořádat s ekonomickými potížemi v soukromí, je racionální spotřebitelské chování a finanční rozvaha (plán).
| sekce: Pro učitele
(13.7.2023)
Jak počítat doma energie
13.7.2023Cílem materiálu je postupně s žáky vypočítat, kolik a za co konkrétně měsíčně utratí za elektřinu, plyn a vodu průměrná 4členná domácnost.
| sekce: Pro učitele
(13.6.2023)
Rozpočet a plánování školního výletu
13.6.2023Cílem lekce je provést žáky základy sestavování rozpočtu. Žáci se dále seznámí se zásadami plánování rozpočtu na školní výlet i konkrétním příkladem. Sami pak mohou školní výlet podle svých představ naplánovat.
| sekce: Pro učitele
(13.5.2023)
Výběr dodavatele energie
13.5.2023Lekce se zabývá tématem výběru dodavatele energie. V dnešní době existuje mnoho různých společností, které nabízejí dodávky elektřiny a plynu. Je důležité umět porovnat jejich nabídky a najít tak tu nejvhodnější pro naše potřeby. Během lekce se zaměříme na důležité faktory, které je třeba zvážit při výběru dodavatele energie, a ukážeme si konkrétní příklad.
| sekce: Pro učitele
(14.12.2021)
Kritické myšlení ve světě spotřebitele
14.12.2021Cíl lekce: Žák ví, že informace, které přebírá a na základě kterých se rozhoduje nebo je předává dál, musí ověřovat. Zná relevantní informační zdroje.
| sekce: Pro učitele
(2.12.2021)
Telekomunikace
2.12.2021Cíl lekce:
Cílem lekce je, aby studenti reflektovali, že sami svým chováním určují nebo
minimálně podstatně ovlivňují svou poptávku a reakcemi výběr, kvalitu a úroveň ceny telekomunikačních služeb. Po absolvování lekce by studenti měli kritičtěji smýšlet o nabídkách telekomunikačních operátorů a poskytovatelů internetového připojení.
| sekce: Pro učitele
(15.11.2021)
O osobních a rodinných financích
15.11.2021Cíl lekce: Žák ví, že peníze jsou nedílnou součástí našeho celého života, a proto se s nimi musí každý člověk naučit zacházet. Žák ví, že je třeba finančně plánovat a mít finanční rezervy.
| sekce: Pro učitele
(10.11.2021)
To radši nečtu - o značení potravin
10.11.2021Cíl lekce: Žák ví, z jakých základních složek se skládá výživa, a zná jejich podíl. Žák ví, že při nákupu potraviny může zjistit její složení a výživové údaje a zná hologramy pro označování potravin.
| sekce: Pro učitele
(10.11.2021)
Udržitelné spotřebitelství - jak se stravovat
10.11.2021Cíl lekce: Žák ví, co znamená udržitelná soptřeba. Že základním smyslem správné výživy je zajistit optimální přívod energie a živin buňkám těla přiměřeně k věku, zdravotnímu stavu a životnímu stylu. Žák ví, že strava má být přiměřená (co do množství), pestrá (různorodá), vyvážená (složky podle potravinové pyramidy).
| sekce: Pro učitele
(10.11.2021)
Jak číst obaly mycích prostředků
10.11.2021Cíl lekce: Žák ví, že mycí a čistící prostředky mají různou účinnost a že používání čistících prostředků různě zatěžuje životní prostředí.
| sekce: Pro učitele
(4.12.2020)
Zodpovědné zadlužování
4.12.2020Cíl lekce:
Cílem lekce je seznámit žáky se základními pojmy, které se týkají poskytování půjček, a naučit je počítat náklady úvěru na praktických příkladech, tak aby v budoucnu dokázali udělat rozumné rozhodnutí.
| sekce: Pro učitele